Průvodci na cestě k samostatnosti

Pedagogové Montessori

Naši pedagogové v Montessori nejsou jen učitelé – jsou průvodci, kteří dětem otevírají cestu k poznání a samostatnosti. Díky respektujícímu přístupu a podpoře individuálního tempa každého dítěte vytvářejí prostředí, kde se děti cítí bezpečně, motivovaně a svobodně objevují svět kolem sebe. Naším cílem je, aby se děti učily s radostí a důvěrou ve vlastní schopnosti.

Více o MontessoriKontaktujte nás
Seznamte se s námi

Vedení

Vedení školy se zaměřuje na vytváření prostředí, které respektuje individualitu dětí a podporuje jejich přirozený rozvoj v souladu s Montessori principy.

Barbora Brosková

Barbora Brosková

Zakladatelka školy, asistentka ve 2. trojročí

Více informací

Mým životním posláním je tvorba komunit a pěstování zdravých mezilidských vztahů.

Původní mateřské centrum v Písku, které jsem několik let vedla, jsme během rodičovské dovolené přetvořily s Evou Zarezovou na dětskou skupinu Fazolku a následně založily školu.

Studium Montessori pedagogiky, emoční inteligence a práce v týmu (poradní kruhy, dragon dreaming, výcvik v poradenství během porodu a v ranné péči o děti) je základem mé práce. Týmová spolupráce pedagogů, ale i dětí a rodičů je jedním ze základních stavebních kamenů Fazole.

Směřování školy neustále podrobuji kritice (kritické myšlení je také hlavní součástí filozofie Fazole). Pouze s otevřenou myslí a srdcem můžeme pozorovat bytosti okolo nás, učit se znát své a jejich skutečné potřeby a vytvářet tak prostředí připravené pro náš společný růst a pro zdravou občanskou společnost.

Mgr. Jan Gabriel

Mgr. Jan Gabriel

Ředitel školy

Více informací

Práci s dětmi se věnuji celý život. Pořádal jsem tábory pro děti z dětských domovů a mám více než dvanáctiletou zkušenost s vyučováním podle zásad a principů Marie Montessori. Mou motivací je vybudovat v našem městě kvalitní školu, kde budou šťastné a spokojené nejen děti a jejich rodiče, ale i pedagogové. 

Mým cílem je zpříjemnit dětem cestu ke vzdělání a poskytnout jim potřebné kompetence k úspěšnému a naplněnému budoucímu životu. Věřím, že každý z nás má potenciál dosáhnout velkých věcí, pokud mu poskytnuty správné podmínky a podpora. Proto se snažím vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, motivovaně a inspirovaně. 

Jsem hrdý na to, že mohu přispět k chodu a rozvoji školy, která klade důraz na individuální přístup a respekt k jedinečnosti každého dítěte. Společně s týmem nadšených pedagogů usilujeme o to, aby naše škola byla místem, kde se děti učí s radostí a kde se rozvíjejí nejen akademicky, ale i osobnostně. 

Bc. Eva Zarezova

Bc. Eva Zarezova

Zakladatelka a ředitelka RC Fazole

Více informací

Učitelka pro mateřské školy na JČU. Mezinárodní výcvik AMI 0-3 years – Assistant to Infancy (Association Montessori Intermational), pod vedením Patricie Wallner a kurzu Montessori předškolní pedagogiky pod vedením Eliny Rautasalo (AMI).

Fazole Písek
Fazole Písek
Fazole Písek
Fazole Písek
Montessori pedagogové

Jsme průvodci na cestě k samostatnosti

Jsme průvodci na cestě k samostatnosti – role pedagoga v Montessori přístupu spočívá především v podpoře a usměrňování dětí tak, aby mohly svobodně a bezpečně objevovat svět kolem sebe. Pedagog není tradičním učitelem, ale spíše průvodcem, který dětem poskytuje potřebné materiály, prostor a respekt k jejich individuálnímu tempu učení. Naším cílem je vést děti k samostatnosti, zodpovědnosti a radosti z učení, které vychází z jejich vlastního zájmu a zvídavosti.

Tým základní školy

Vytváříme prostředí, které podporuje samostatnost, zodpovědnost a kritické myšlení dětí. Svým přístupem pomáháme žákům objevovat svět a rozvíjet dovednosti pro jejich další vzdělávací cestu.

 

Ing. Michaela Dvořáková

Ing. Michaela Dvořáková

Třídní učitelka a průvodce pro 2. trojročí

Více informací

„Kdo chce druhé zapalovat, musí nejdřív sám hořet.“

Na základě vlastní bohaté zkušenosti ze základních i středních škol, kde jsem měla možnost poznat nejrůznější učitele, moc dobře vím, že dobří učitelé jsou ti, kteří jsou sami zapálení pro to, co žákům předávají a zároveň se nebojí odhalit kus sebe.  

Mou snahou je pochopit individualitu a potřeby každého z dětí, abychom společně nacházeli cesty, které povedou k rozvoji jejich samostatnosti a vlastní zodpovědnosti. Vycházím z předpokladu, že se děti učí nápodobou – proto se každý den snažím být vzorem hodným následování. 

Ing. Lenka Bláhová

Ing. Lenka Bláhová

Průvodce pro 1. a 2. trojročí

Více informací

Mé kořeny sahají na sever Čech, kde jsem vyrůstala v učitelské rodině. Vnitřně cítím, že část mého já má blízko právě k rozvíjení či vzdělávání dětí. Obdivuji jejich jedinečnost, přirozenost a osobitost.  

Svá středoškolská a vysokoškolská studia jsem věnovala ekonomii. Ekonom se ze mne nikdy ale nestal.  

Vydala jsem se cestou školení a vzdělávání zaměstnanců. Lidskost je pro mne stěžejní, proto svůj život stavím na hezkém vztahu s lidmi. Dětský svět je mi ale bližší. Své životní poslání vidím v průvodcování dětí. Již na vysoké škole jsem vzdělávala děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. V dospělém věku jsem své vzdělání obohatila o studium pedagogiky. Jsem zastáncem alternativního vzdělávání.  

Život mne zavál na jih Čech, do krásného města Písek, kde již 14 let žiji s rodinou. Naše tři děti jsou dobrým důkazem toho, že každé dítě v určitém věku potřebuje něco jiného a na tom staví i Montessori pedagogika.  

Vážím si možnosti, být součástí příběhu, který ZŠ Fazole žije.  

Má životní motta jsou: “Kdo se v nic neodváží, nesmí v nic doufat”. “Úsměv nestojí nic, ale přináší mnoho”.  

Miroslava Ryjáčková, MA

Miroslava Ryjáčková, MA

Průvodce 1. a 2. trojročí

Více informací

Do Písku mě před lety zavedl zájem o alternativní školu. Respektující a vědomé vzdělávání je něco, co mě velmi zajímá i na osobní úrovni. Již jako studentka na gymnáziu jsem v létě pracovala jako praktikantka a dále vedoucí na táborech a přes rok soukromě učila mladší ročníky angličtinu. Začala jsem studovat anglický jazyk a historii na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích, ale život mě odvedl do ciziny, kde jsem strávila téměř 20 let v anglicky mluvících zemích. Po kratším studiu v USA jsem nakonec získala diplom na univerzitě Heriot-Watt v Edinburghu s ročním výměnným pobytem na MacQuarie univerzitě v Sydney. 

Naplňuje mě práce ve společensky prospěšných a vzdělávacích oborech a institucích. Práce v ZŠ Fazole mi přináší radost při které vnímám děti jako partnery ve výuce.

Renata Kovaříková

Renata Kovaříková

Hlavní vychovatelka, asistentka pro 1. trojročí

Více informací

Součástí Fazole jsem třetím rokem. Nejdříve jsem nastoupila jako vychovatelka v družině a od loňského roku pracuji v prvním trojročí jako asistent a družině jsem tři dny v týdnu. 

Práci s dětmi mám ráda, ráda s nimi pracuji, ráda si s nimi vyprávím a řeším jejich svět.

Já sama už mám dvě dospělé děti, ty už mají svoje rodiny. V mládí jsem pracovala jako vedoucí v dětských oddílech a na táborech. Před několika lety jsem se rozhodla vrátit se k práci s dětmi a doplnila jsem si vzdělání o vychovatelství. 

V montessori škole je práce zajímavá a jsem ráda, že mohu být součástí týmu. 

Kamila Zelenková

Kamila Zelenková

Administrátorka školy (na mateřské dovolené)

Více informací
Po studiích a letité praxi v korporátní sféře, jsem velice rada, ze jsem našla uplatnění ve Fazoli, kde se v příjemném kolektivu starám o administrativní chod školy.

Tým školky

Vytváříme laskavé a podnětné prostředí, kde děti mohou bezpečně rozvíjet svou zvědavost a první dovednosti. V souladu s Montessori principy podporujeme jejich první krůčky k samostatnosti a radosti z objevování.

Bc. Jana Šašková

Bc. Jana Šašková

Hlavní učitelka ve třídě 3-6 let

Více informací

Absolventka diplomového AMI kurzu Montessori pedagogiky pro děti 3-6 let (Association Montessori Intermational) pod vedením Eliny Rautasalo (AMI). AMI Lektor práce s rodinou, Chůva, kurz první pomoci Zdrsem, akreditace MŠMT. Kurzy „Respektovat a být respektován“.

Mým posláním je být dětem průvodcem, podporovat a respektovat jedinečnost a přirozenost dětského učení a potřeb na jejich cestě v období, ve kterém se buduje charakter a pokládají se základy toho, kým se dítě v budoucnu stane.

Vystudovala jsem Montessori pedagogiku pro děti od tří do šesti let u Eliny Rautasalo pod záštitou Association Montessori Internationale (AMI). Absolvovala jsem obor učitelství pro MŠ na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.

Prošla jsem kurzy Respektovat a být respektován, emoční inteligence, dětské jógy a první pomoci Zdrsem. Účastním se skautských letních táborů.

Ve Fazolce pracuji od jejího zrodu, tedy od roku 2014.

Daniela Horáková

Daniela Horáková

Hlavní učitelka ve 2. třídě 3-6 let

Více informací

Po třech letech svého působení v klasické školce jsem začala hledat směr, který by plně respektoval vývojové potřeby a individualitu dětí. Právě to jsem nalezla v pedagogice Marie Montessori a během svého sedmiletého působení v pražské Montessori školce Jonáš. Své zkušenosti jsem získávala nejen tam, velmi mě ovlivnil i rok strávený v africkém Kamerunu, kde jsem s týmem zapálených kolegů a kolegyň působila v tamní pralesní škole Mountain Misty School. Zapojila jsem se tam i do výstavby školky pro nejmenší – jak jinak než v duchu Montessori. Než jsem se stala maminkou dnes už tříleté dcerky, svůj volný čas jsem věnovala dětem v kojeneckém ústavu v Krči a humanitární pomoci lidem prchajícím před válkou v evropských uprchlických táborech.

Veronika Doudová

Veronika Doudová

Asistentka ve třídě 3-6 let

Více informací

Absolventka diplomového AMI asistentského kurzu Montessori pedagogiky pro děti 3-6 let (Association Montessori Intermational) pod vedením Eliny Rautasalo (AMI). Kurzy „Respektovat a být respektován“, akreditovaná chůva a mnoho dalších.

„Jsem dětem vděčná, že je mohu provázet kousek jejich cesty životem.“

Kateřina Stropnická

Kateřina Stropnická

Asistentka ve třídě 1–3 roky

Více informací

Chůva, akreditace MŠMT. Mezinárodní výcvik AMI 0-3 years asistent. Kurzy první pomoci a „Respektovat a být respektován“.
„Každým dnem s dětmi se učím a objevuji. Ony jsou mou motivací a mou inspirací. Snažím se být užitečná na jejich cestě spokojeným dětstvím. Jsem ráda součástí školky, kde děti i dospělí mohou být sami sebou a maji si navzájem stále co nabídnout.“

Bc. Bohuslava Uhlíková

Bc. Bohuslava Uhlíková

Učitelka ve třídě 3-6 let

Více informací

Učitelka pro mateřské školy na JČU, kurz asistenta pedagoga, kurzy logopedie, Respektovat a být respektován

Práce s dětmi mš obohacuje a dává smysl, protože vidím jak jejich fantazie a kreativita ožívají. Miluju číst s dětmi příběhy, prohlížet knihy plné obrázků, které inspirují, a tvořit s nimi zajímavé výtvarné aktivity, při kterých se mohou vyjádřit a rozvíjet své schopnosti. Jsem vděčná, že mohu být součástí skvělého týmu, který sdílí stejnou vášeň a nadšení pro práci s dětmi.

Ilona Zíková

Ilona Zíková

Hospodářka v RC Fazole

Více informací

Chůva s akreditací MŠMT, Mezinárodní výcvik AMI 3-6 years asistent, Kurzy první pomoci a „Respektovat a být respektován“.

V RC Fazole dělám hospodářku a připravuji pro děti zdravé svačiny ze sezónních a lokálních potravin.

Principy Montessori

Montessori metoda staví na několika klíčových principech, které podporují celkový rozvoj dítěte, jeho samostatnost a respekt k jeho individuálním potřebám. Díky těmto principům je dětem poskytováno prostředí, kde mohou přirozeně růst a objevovat svět kolem sebe svým vlastním tempem.

l

Respektující přístup

Tento princip je základem celé Montessori metody. Každé dítě je jedinečné a má své vlastní tempo učení. Montessori metoda podporuje respekt k individuálním potřebám a zájmům dítěte, což je klíčové pro jeho rozvoj. 

Podpora samostatnosti

Děti jsou povzbuzovány k tomu, aby se učily samostatně a rozvíjely své schopnosti bez neustálého zásahu dospělých. To podporuje jejich sebevědomí a schopnost řešit problémy. 

Věkově smíšené skupiny

Děti různého věku se učí společně, což podporuje vzájemné učení a spolupráci. Starší děti pomáhají mladším a mladší děti se inspirují od starších. 

Připravené prostředí

Prostředí, které podporuje samostatnost a svobodu v rámci jasně definovaných hranic, je nezbytné pro efektivní učení. 

Senzitivní období

Montessori pedagogika uznává, že děti procházejí určitými obdobími, kdy jsou zvláště vnímavé k určitým typům učení. Vyučování je přizpůsobeno těmto obdobím, aby bylo co nejefektivnější. 

Role učitele jako průvodce

Učitelé v Montessori školách nejsou tradičními instruktory, ale spíše průvodci, kteří podporují a usměrňují děti v jejich učení. Poskytují potřebné materiály a podporu, ale nechávají děti objevovat a učit se samostatně.