Průvodci na cestě k samostatnosti
Pedagogové MontessoriNaši pedagogové v Montessori nejsou jen učitelé – jsou průvodci, kteří dětem otevírají cestu k poznání a samostatnosti. Díky respektujícímu přístupu a podpoře individuálního tempa každého dítěte vytvářejí prostředí, kde se děti cítí bezpečně, motivovaně a svobodně objevují svět kolem sebe. Naším cílem je, aby se děti učily s radostí a důvěrou ve vlastní schopnosti.
Seznamte se s námi
Vedení
Vedení školy se zaměřuje na vytváření prostředí, které respektuje individualitu dětí a podporuje jejich přirozený rozvoj v souladu s Montessori principy.

Více informací
Mým životním posláním je tvorba komunit a pěstování zdravých mezilidských vztahů.
Původní mateřské centrum v Písku, které jsem několik let vedla, jsme během rodičovské dovolené přetvořily s Evou Zarezovou na dětskou skupinu Fazolku a následně založily školu.
Studium Montessori pedagogiky, emoční inteligence a práce v týmu (poradní kruhy, dragon dreaming, výcvik v poradenství během porodu a v ranné péči o děti) je základem mé práce. Týmová spolupráce pedagogů, ale i dětí a rodičů je jedním ze základních stavebních kamenů Fazole.
Směřování školy neustále podrobuji kritice (kritické myšlení je také hlavní součástí filozofie Fazole). Pouze s otevřenou myslí a srdcem můžeme pozorovat bytosti okolo nás, učit se znát své a jejich skutečné potřeby a vytvářet tak prostředí připravené pro náš společný růst a pro zdravou občanskou společnost.

Více informací
Práci s dětmi se věnuji celý život. Pořádal jsem tábory pro děti z dětských domovů a mám více než dvanáctiletou zkušenost s vyučováním podle zásad a principů Marie Montessori. Mou motivací je vybudovat v našem městě kvalitní školu, kde budou šťastné a spokojené nejen děti a jejich rodiče, ale i pedagogové.
Mým cílem je zpříjemnit dětem cestu ke vzdělání a poskytnout jim potřebné kompetence k úspěšnému a naplněnému budoucímu životu. Věřím, že každý z nás má potenciál dosáhnout velkých věcí, pokud mu poskytnuty správné podmínky a podpora. Proto se snažím vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, motivovaně a inspirovaně.
Jsem hrdý na to, že mohu přispět k chodu a rozvoji školy, která klade důraz na individuální přístup a respekt k jedinečnosti každého dítěte. Společně s týmem nadšených pedagogů usilujeme o to, aby naše škola byla místem, kde se děti učí s radostí a kde se rozvíjejí nejen akademicky, ale i osobnostně.

Více informací
Učitelka pro mateřské školy na JČU. Mezinárodní výcvik AMI 0-3 years – Assistant to Infancy (Association Montessori Intermational), pod vedením Patricie Wallner a kurzu Montessori předškolní pedagogiky pod vedením Eliny Rautasalo (AMI).




Montessori pedagogové
Jsme průvodci na cestě k samostatnosti
Jsme průvodci na cestě k samostatnosti – role pedagoga v Montessori přístupu spočívá především v podpoře a usměrňování dětí tak, aby mohly svobodně a bezpečně objevovat svět kolem sebe. Pedagog není tradičním učitelem, ale spíše průvodcem, který dětem poskytuje potřebné materiály, prostor a respekt k jejich individuálnímu tempu učení. Naším cílem je vést děti k samostatnosti, zodpovědnosti a radosti z učení, které vychází z jejich vlastního zájmu a zvídavosti.
Tým základní školy
Vytváříme prostředí, které podporuje samostatnost, zodpovědnost a kritické myšlení dětí. Svým přístupem pomáháme žákům objevovat svět a rozvíjet dovednosti pro jejich další vzdělávací cestu.

Více informací
„Kdo chce druhé zapalovat, musí nejdřív sám hořet.“
Na základě vlastní bohaté zkušenosti ze základních i středních škol, kde jsem měla možnost poznat nejrůznější učitele, moc dobře vím, že dobří učitelé jsou ti, kteří jsou sami zapálení pro to, co žákům předávají a zároveň se nebojí odhalit kus sebe.
Mou snahou je pochopit individualitu a potřeby každého z dětí, abychom společně nacházeli cesty, které povedou k rozvoji jejich samostatnosti a vlastní zodpovědnosti. Vycházím z předpokladu, že se děti učí nápodobou – proto se každý den snažím být vzorem hodným následování.

Více informací
Mé kořeny sahají na sever Čech, kde jsem vyrůstala v učitelské rodině. Vnitřně cítím, že část mého já má blízko právě k rozvíjení či vzdělávání dětí. Obdivuji jejich jedinečnost, přirozenost a osobitost.
Svá středoškolská a vysokoškolská studia jsem věnovala ekonomii. Ekonom se ze mne nikdy ale nestal.
Vydala jsem se cestou školení a vzdělávání zaměstnanců. Lidskost je pro mne stěžejní, proto svůj život stavím na hezkém vztahu s lidmi. Dětský svět je mi ale bližší. Své životní poslání vidím v průvodcování dětí. Již na vysoké škole jsem vzdělávala děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. V dospělém věku jsem své vzdělání obohatila o studium pedagogiky. Jsem zastáncem alternativního vzdělávání.
Život mne zavál na jih Čech, do krásného města Písek, kde již 14 let žiji s rodinou. Naše tři děti jsou dobrým důkazem toho, že každé dítě v určitém věku potřebuje něco jiného a na tom staví i Montessori pedagogika.
Vážím si možnosti, být součástí příběhu, který ZŠ Fazole žije.
Má životní motta jsou: “Kdo se v nic neodváží, nesmí v nic doufat”. “Úsměv nestojí nic, ale přináší mnoho”.

Více informací
Do Písku mě před lety zavedl zájem o alternativní školu. Respektující a vědomé vzdělávání je něco, co mě velmi zajímá i na osobní úrovni. Již jako studentka na gymnáziu jsem v létě pracovala jako praktikantka a dále vedoucí na táborech a přes rok soukromě učila mladší ročníky angličtinu. Začala jsem studovat anglický jazyk a historii na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích, ale život mě odvedl do ciziny, kde jsem strávila téměř 20 let v anglicky mluvících zemích. Po kratším studiu v USA jsem nakonec získala diplom na univerzitě Heriot-Watt v Edinburghu s ročním výměnným pobytem na MacQuarie univerzitě v Sydney.
Naplňuje mě práce ve společensky prospěšných a vzdělávacích oborech a institucích. Práce v ZŠ Fazole mi přináší radost při které vnímám děti jako partnery ve výuce.

Více informací
Součástí Fazole jsem třetím rokem. Nejdříve jsem nastoupila jako vychovatelka v družině a od loňského roku pracuji v prvním trojročí jako asistent a družině jsem tři dny v týdnu.
Práci s dětmi mám ráda, ráda s nimi pracuji, ráda si s nimi vyprávím a řeším jejich svět.
Já sama už mám dvě dospělé děti, ty už mají svoje rodiny. V mládí jsem pracovala jako vedoucí v dětských oddílech a na táborech. Před několika lety jsem se rozhodla vrátit se k práci s dětmi a doplnila jsem si vzdělání o vychovatelství.
V montessori škole je práce zajímavá a jsem ráda, že mohu být součástí týmu.

Více informací
Tým školky
Vytváříme laskavé a podnětné prostředí, kde děti mohou bezpečně rozvíjet svou zvědavost a první dovednosti. V souladu s Montessori principy podporujeme jejich první krůčky k samostatnosti a radosti z objevování.

Bc. Jana Šašková
Hlavní učitelka ve třídě 3-6 let
Více informací
Absolventka diplomového AMI kurzu Montessori pedagogiky pro děti 3-6 let (Association Montessori Intermational) pod vedením Eliny Rautasalo (AMI). AMI Lektor práce s rodinou, Chůva, kurz první pomoci Zdrsem, akreditace MŠMT. Kurzy „Respektovat a být respektován“.
Mým posláním je být dětem průvodcem, podporovat a respektovat jedinečnost a přirozenost dětského učení a potřeb na jejich cestě v období, ve kterém se buduje charakter a pokládají se základy toho, kým se dítě v budoucnu stane.
Vystudovala jsem Montessori pedagogiku pro děti od tří do šesti let u Eliny Rautasalo pod záštitou Association Montessori Internationale (AMI). Absolvovala jsem obor učitelství pro MŠ na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.
Prošla jsem kurzy Respektovat a být respektován, emoční inteligence, dětské jógy a první pomoci Zdrsem. Účastním se skautských letních táborů.
Ve Fazolce pracuji od jejího zrodu, tedy od roku 2014.

Daniela Horáková
Hlavní učitelka ve 2. třídě 3-6 let
Více informací
Po třech letech svého působení v klasické školce jsem začala hledat směr, který by plně respektoval vývojové potřeby a individualitu dětí. Právě to jsem nalezla v pedagogice Marie Montessori a během svého sedmiletého působení v pražské Montessori školce Jonáš. Své zkušenosti jsem získávala nejen tam, velmi mě ovlivnil i rok strávený v africkém Kamerunu, kde jsem s týmem zapálených kolegů a kolegyň působila v tamní pralesní škole Mountain Misty School. Zapojila jsem se tam i do výstavby školky pro nejmenší – jak jinak než v duchu Montessori. Než jsem se stala maminkou dnes už tříleté dcerky, svůj volný čas jsem věnovala dětem v kojeneckém ústavu v Krči a humanitární pomoci lidem prchajícím před válkou v evropských uprchlických táborech.

Veronika Doudová
Asistentka ve třídě 3-6 let
Více informací
Absolventka diplomového AMI asistentského kurzu Montessori pedagogiky pro děti 3-6 let (Association Montessori Intermational) pod vedením Eliny Rautasalo (AMI). Kurzy „Respektovat a být respektován“, akreditovaná chůva a mnoho dalších.
„Jsem dětem vděčná, že je mohu provázet kousek jejich cesty životem.“

Kateřina Stropnická
Asistentka ve třídě 1–3 roky
Více informací
Chůva, akreditace MŠMT. Mezinárodní výcvik AMI 0-3 years asistent. Kurzy první pomoci a „Respektovat a být respektován“.
„Každým dnem s dětmi se učím a objevuji. Ony jsou mou motivací a mou inspirací. Snažím se být užitečná na jejich cestě spokojeným dětstvím. Jsem ráda součástí školky, kde děti i dospělí mohou být sami sebou a maji si navzájem stále co nabídnout.“

Bc. Bohuslava Uhlíková
Učitelka ve třídě 3-6 let
Více informací
Učitelka pro mateřské školy na JČU, kurz asistenta pedagoga, kurzy logopedie, Respektovat a být respektován
Práce s dětmi mš obohacuje a dává smysl, protože vidím jak jejich fantazie a kreativita ožívají. Miluju číst s dětmi příběhy, prohlížet knihy plné obrázků, které inspirují, a tvořit s nimi zajímavé výtvarné aktivity, při kterých se mohou vyjádřit a rozvíjet své schopnosti. Jsem vděčná, že mohu být součástí skvělého týmu, který sdílí stejnou vášeň a nadšení pro práci s dětmi.

Ilona Zíková
Hospodářka v RC Fazole
Více informací
Chůva s akreditací MŠMT, Mezinárodní výcvik AMI 3-6 years asistent, Kurzy první pomoci a „Respektovat a být respektován“.
V RC Fazole dělám hospodářku a připravuji pro děti zdravé svačiny ze sezónních a lokálních potravin.
Principy Montessori
Montessori metoda staví na několika klíčových principech, které podporují celkový rozvoj dítěte, jeho samostatnost a respekt k jeho individuálním potřebám. Díky těmto principům je dětem poskytováno prostředí, kde mohou přirozeně růst a objevovat svět kolem sebe svým vlastním tempem.
Respektující přístup
Tento princip je základem celé Montessori metody. Každé dítě je jedinečné a má své vlastní tempo učení. Montessori metoda podporuje respekt k individuálním potřebám a zájmům dítěte, což je klíčové pro jeho rozvoj.
Podpora samostatnosti
Děti jsou povzbuzovány k tomu, aby se učily samostatně a rozvíjely své schopnosti bez neustálého zásahu dospělých. To podporuje jejich sebevědomí a schopnost řešit problémy.
Věkově smíšené skupiny
Děti různého věku se učí společně, což podporuje vzájemné učení a spolupráci. Starší děti pomáhají mladším a mladší děti se inspirují od starších.
Připravené prostředí
Prostředí, které podporuje samostatnost a svobodu v rámci jasně definovaných hranic, je nezbytné pro efektivní učení.
Senzitivní období
Montessori pedagogika uznává, že děti procházejí určitými obdobími, kdy jsou zvláště vnímavé k určitým typům učení. Vyučování je přizpůsobeno těmto obdobím, aby bylo co nejefektivnější.
Role učitele jako průvodce
Učitelé v Montessori školách nejsou tradičními instruktory, ale spíše průvodci, kteří podporují a usměrňují děti v jejich učení. Poskytují potřebné materiály a podporu, ale nechávají děti objevovat a učit se samostatně.