Zapojte se do montessori

Pracovny pro batolata

Pracovny pro batolata od 1 roku do 3 let. Pracovny probíhají každý čtvrtek a pátek od 8:30–10:00 a 10:00-11:30 hodin.

Více o MontessoriKontaktujte nás

Pro koho jsou pracovny vhodné

Pracovny pro batolata od 1 roku do 3 let. Pracovny probíhají každý čtvrtek a pátek od 8:30–10:00 a 10:00-11:30 hodin.

Počet dětí v pracovně: maximálně 6

Cena 200 Kč / hod.

Cena 180 Kč při nákupu permanentky.

Průběh

V rámci pracovny mají děti i rodiče možnost vyzkoušet si Montessori pomůcky, užít si prostředí, které je k tomu speciálně připraveno. Pro děti je připravena svačina. Děti pracují s vodou, je tedy třeba mít sebou vždy připravené náhradní oblečení a je vhodné mít pro děti přezůvky.Pracovny vede zkušená lektorka Bc. Eva Zarezova.

Přihlaste se na pracovny

Principy Montessori

Montessori metoda staví na několika klíčových principech, které podporují celkový rozvoj dítěte, jeho samostatnost a respekt k jeho individuálním potřebám. Díky těmto principům je dětem poskytováno prostředí, kde mohou přirozeně růst a objevovat svět kolem sebe svým vlastním tempem.

l

Respektující přístup

Tento princip je základem celé Montessori metody. Každé dítě je jedinečné a má své vlastní tempo učení. Montessori metoda podporuje respekt k individuálním potřebám a zájmům dítěte, což je klíčové pro jeho rozvoj. 

Podpora samostatnosti

Děti jsou povzbuzovány k tomu, aby se učily samostatně a rozvíjely své schopnosti bez neustálého zásahu dospělých. To podporuje jejich sebevědomí a schopnost řešit problémy. 

Věkově smíšené skupiny

Děti různého věku se učí společně, což podporuje vzájemné učení a spolupráci. Starší děti pomáhají mladším a mladší děti se inspirují od starších. 

Připravené prostředí

Prostředí, které podporuje samostatnost a svobodu v rámci jasně definovaných hranic, je nezbytné pro efektivní učení. 

Senzitivní období

Montessori pedagogika uznává, že děti procházejí určitými obdobími, kdy jsou zvláště vnímavé k určitým typům učení. Vyučování je přizpůsobeno těmto obdobím, aby bylo co nejefektivnější. 

Role učitele jako průvodce

Učitelé v Montessori školách nejsou tradičními instruktory, ale spíše průvodci, kteří podporují a usměrňují děti v jejich učení. Poskytují potřebné materiály a podporu, ale nechávají děti objevovat a učit se samostatně.