Zapojte se do montessori
Pracovny pro předškolákyPracovny pořádáme nepravidelně ve čtvrtky od 16:00 a neděle od 10:00. Jsou vhodné pro všechny zájemce o alternativní vzdělávání a seznámení se s Montessori přístupem a naší školou.
Pro koho jsou pracovny vhodné
Jsou určeny pro děti ve věku 3-6 let s doprovodem rodičů. Ideální pro všechny předškoláky, kteří mají zájem objevovat a učit se novým věcem. V rámci pracovny mají děti i rodiče možnost vyzkoušet si Montessori pomůcky, užít si prostředí, které je k tomu speciálně připraveno.
Pracovny vede zkušený pedagog Mgr. Jan Gabriel.
Cena 150 Kč / hod.
Průběh
Montessori dílničky jsou navrženy tak, aby děti i rodiče provedly harmonickým a podporujícím prostředím, kde se od počátku cítí vítáni. Po příchodu proběhne uvítání, kde se děti a rodiče seznámí s prostředím. Poté přichází volná práce, kdy si děti mohou vybrat aktivity dle svého zájmu a pracovat s Montessori materiály, což podporuje jejich samostatnost a rozvoj dovedností. Na závěr dílniček následují společné aktivity, sdílení zážitků a úklid, což rozvíjí spolupráci a sociální dovednosti. Rodiče jsou vyzýváni, aby respektovali dětskou samostatnost, byli tichými pozorovateli a podporovali pozitivní atmosféru pro harmonický rozvoj všech zúčastněných.
FAQ
Časté otázky
Odpovědi na nejčastější otázky, které potřebujete vědět před první návštěvou Montessori dílniček. Dozvíte se zde vše o průběhu, organizaci a přístupu, abyste mohli přijít připraveni a užít si společný čas naplno.
Jaká je kapacita pracoven?
Pro jak staré děti jsou pracovny určené?
Co se na pracovnách dělá?
Děti používají speciální Montessori pomůcky, které jim pomáhají pochopit různé koncepty, jako jsou matematika, jazyk, věda a praktické dovednosti.
Také se mohou věnovat různým smyslovým aktivitám, které jim pomáhají rozvíjet jejich smysly a jemnou motoriku.
Jak se přihlásit?
Pro přihlášení na pracovny můžete využít formulář níže nebo zavolejte na telefonní číslo +420 723 407 860.
Přihlaste se na pracovny
Principy Montessori
Montessori metoda staví na několika klíčových principech, které podporují celkový rozvoj dítěte, jeho samostatnost a respekt k jeho individuálním potřebám. Díky těmto principům je dětem poskytováno prostředí, kde mohou přirozeně růst a objevovat svět kolem sebe svým vlastním tempem.
Respektující přístup
Tento princip je základem celé Montessori metody. Každé dítě je jedinečné a má své vlastní tempo učení. Montessori metoda podporuje respekt k individuálním potřebám a zájmům dítěte, což je klíčové pro jeho rozvoj.
Podpora samostatnosti
Děti jsou povzbuzovány k tomu, aby se učily samostatně a rozvíjely své schopnosti bez neustálého zásahu dospělých. To podporuje jejich sebevědomí a schopnost řešit problémy.
Věkově smíšené skupiny
Děti různého věku se učí společně, což podporuje vzájemné učení a spolupráci. Starší děti pomáhají mladším a mladší děti se inspirují od starších.
Připravené prostředí
Prostředí, které podporuje samostatnost a svobodu v rámci jasně definovaných hranic, je nezbytné pro efektivní učení.
Senzitivní období
Montessori pedagogika uznává, že děti procházejí určitými obdobími, kdy jsou zvláště vnímavé k určitým typům učení. Vyučování je přizpůsobeno těmto obdobím, aby bylo co nejefektivnější.
Role učitele jako průvodce
Učitelé v Montessori školách nejsou tradičními instruktory, ale spíše průvodci, kteří podporují a usměrňují děti v jejich učení. Poskytují potřebné materiály a podporu, ale nechávají děti objevovat a učit se samostatně.