Proč vaše děti pořád opakují?

11. 10. 2022

Taky Vás někdy rozčiluje, že Vaše děti dělají určité věci pořád dokola?

Ve Fazolce víme, proč nejmenší někdy opakují to samé stokrát dokola, kdy a proč potřebují rovnat věci od největšího po nejmenší, nebo proč je pro školní děti dohadování pravidel hry důležitější než hra samotná.

Děti si potřebují procvičit koordinaci oka a ruky a sami víte, že opakování dělá mistra. A pokud rádi poslouchají pohádku či zpívají stále stejnou písničku stále dokola, mají pocit uspokojení, že vědí, co bude následovat.

Děti mají období, kdy jsou obzvláště citlivé na určité věci, které se kolem nich dějí. Během prvních šesti let života vyhledávají aktivity, které jim pomáhají koordinovat pohyby, naučit se řeč a rozvíjet mysl, která jim dává zapadá do jejich světa. Tato „senzitivní období“ trvají omezenou dobu a kolem šestého roku dítěte odeznívají. Poskytují časový rozvrh přirozeného vývoje a Montessori přístup klade velký důraz na podporu individuálního vývojového rozvrhu každého dítěte během prvních šesti let.

Celý život je o postupných krocích a přirozeném nabývání samostatnosti a nezávislosti. Tato podpora samostatnosti a nezávislosti je klíčová v životě nás všech. Sledujeme vývojové potřeby v různých fázích vývoje dítěte a budujeme jeho sebevědomí.

kolicky

„Pomoz mi, abych to dokázal sám.“ je známý citát od Marie Montessori.

 

Nejmenším dětem pomáháme v jejich fyzické samostatnosti – osamostatnit se v pohybech i schopnosti komunikovat. Vnímat a pečovat o své tělo, obléci se, samostatně se napít a najíst, připravit si vlastní svačinku a uklidit si po sobě. Sebevědomí nevzniká tím, že nám někdo opakuje, že jsme šikulky. Tak to nefunguje. Sebevědomí se buduje zevnitř. Prožitkem a vlastními pocity. Tím, že zažíváme, že zvládneme to, co zvládá naše okolí, samostatně, bez pomoci druhých. Stejným způsobem roste také naše psychická samostatnost a nezávislost.

Starším dětem pomáháme, aby byly intelektuálně nezávislé. Učí se, že nemusí čekat, až jim někdo řekne co, kdy a jak mají dělat. Podporujeme je, aby přemýšlely, aby si pokládaly vlastní otázky, vyhledávaly informace, aby byly samostatně uvažující lidské bytosti. Vedeme je, aby hledaly vztahy mezi věcmi, příčiny a souvislosti, přicházely věcem na kloub a byly schopné vlastního úsudku. Aby byly nezávislé a schopné obhájit svůj vlastní názor.

Dospívající podporujeme v jejich schopnosti vyjádřit svou osobnost tvůrčím a osobitým způsobem a vedeme je k ekonomické nezávislosti a finanční samostatnosti.

Vyhledem k tomu, do jaké technologické doby děti připravujeme, soustředíme se na to, udělat z dětí samostatné a přemýšlivé jedince, kteří neztratí chuť učit se novým věcem.

Přijďte se k nám podívat. Zavolejte a domluvte si schůzku. Eva Zarezova 605 579 538